Klachtenprocedure

Wij doen er alles aan om onze zorg naar volle tevredenheid uit te voeren.

Bij Curista doen we er alles aan om onze zorg naar volle tevredenheid uit te voeren. Toch kan het voorkomen dat je ergens niet tevreden over bent. Om dit te bespreken en op te lossen, bieden wij drie stappen om je klacht kenbaar te maken.

1. Melden bij medewerker

2. Externe klachtenfunctionaris

3. Klachtencommissie

Geschilleninstantie

1. Melden bij een medewerker van Curista

Heb je een klacht? Meld dit direct bij een van onze medewerkers. Samen met jou bespreken zij de situatie en zoeken zij naar een oplossing. Komen jullie er niet uit, dan kun je jouw klacht schriftelijk indienen bij de directie van Curista via info@curista.nl. Binnen vijf werkdagen nemen wij telefonisch contact met je op om jouw klacht te bespreken en tot een passende oplossing te komen. Uiteraard kun je ook direct contact opnemen met onze onafhankelijke externe klachtenfunctionaris zonder tussenkomst van Curista.

2. Externe klachtenfunctionaris

Is je klacht niet naar tevredenheid opgelost of duurt de afhandeling langer dan zes weken? Dan kun je terecht bij onze externe klachtenfunctionaris. Deze functionaris biedt advies en ondersteuning bij het indienen en formuleren van je klacht en helpt bij het vinden van een gezamenlijke oplossing. Het doel is om klachten zoveel mogelijk in een vroeg stadium op te lossen, zodat een formele procedure vaak niet nodig is.

Neem contact op met de externe klachtenfunctionaris via info@klachtenportaalzorg.nl of vul het klachtenformulier in op www.klachtenportaalzorg.nl.

3. Klachtencommissie (in geval van Jeugdwet)

Wanneer een klacht niet naar tevredenheid is opgelost of als je geen bemiddeling wenst, kun je jouw klacht voorleggen aan de onafhankelijke klachtencommissie Jeugdwet. Curista is aangesloten bij Klachtenportaal Zorg. Je kunt een geschil binnen vijf jaar na de kennisgeving van je klacht indienen bij de klachtencommissie.

Geschilleninstantie

Is er na bemiddeling door de klachtenfunctionaris nog geen oplossing? Dan kun je ervoor kiezen om een geschil voor te leggen aan de geschilleninstantie van Klachtenportaal Zorg. Deze onafhankelijke geschillencommissie behandelt klachten van cliënten en hun naasten over de zorgverlening van zelfstandige zorgaanbieders en kleinschalige zorginstellingen.

Voor meer informatie over de geschilleninstantie kun je terecht op www.klachtenportaalzorg.nl.